Köpvillkor på Fresh Home Service

När du handlar på freshhome-service.se finns flera olika val att göra beroende på hur du vill få din order levererad och hur du vill betala.

Valmöjligheterna vid köp samt dina rättigheter som kund finns i våra ”köpvillkor”. För att du ska känna dig trygg i vad dessa innebär har vi sammanfattat de viktigaste nedan. Du kan läsa de fullständiga köpvillkoren innan du gör ett köp via länken längst ner.

Bekräftelse

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till din registrerade e-postadress. Uppgifter om din order sparas under ”Mina köp”, som du hittar inloggad på ”Min sida”. Genom att du godkänner köpvillkoren samtidigt som du skickar iväg din order uppstår ett bindande avtal.

Betalningsalternativ

På freshhome-service.se finns flera olika betalningsätt.
Försäljning på freshhome-service.se sker endast till privatpersoner. Företag som vill handla mot faktura hänvisar vi till vår fysiska butik.

1. Betalning via internetbank: Direktbetalning är möjlig för dig med konto på Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din internetbank där du loggar in på vanligt sätt och gör din betalning direkt via banken.

2. Klarna delbetalning E-faktura: 
Fullständiga köpvillkor Klarna faktura.

Ordern kommer att levereras i det namn som tillhör angett personnummer. Vid hemleverans kommer folkbokförd adress att användas.

3. Kortbetalning: Tillåtna kort för betalning är VISA, Mastercard, Diners samt American Express.

4. Postförskott: Betalning av din order sker på det utlämningställe (Posten) som valts av dig. Betalningsalternativet Postförskott medför en service avgift 58 kr.


Leveranssätt och fraktkostnader
Leveranstid: Ditt paket levereras till dig inom 3-5 arbetsdagar. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Om någon artikel är en så kallad beställningsvara (anges i informationstext vid produkten), är leveranstiden mer än 10 dagar.

För din order har du tre möjliga leveranssätt;

1. Hämta varor direkt från vår butik Fresh Home Service

2. Hämta varor på Postens utlämningsställe: Postpaket skickas till det av dig valda postombudet. Kvittera ut din försändelse med ditt kolli-id och legitimation. Du kan spåra försändelsen på www.posten.se med hjälp av aviseringsnumret. Fraktkostnad tillkommer efter vikten och postvillkor.

4. Hempaket, tungt gods: Tungt gods som väger 20 kg eller mer, alternativt är skrymmande, skickas endast som hempaket och kostar 399 kr i serviceavgift. Posten AB sköter leveransen. Avisering sker via telefon, därför är det viktigt att ange ett telefonnummer där du nås både under dag- och kvällstid. Paket över 20 kg levereras vardagar kl 8.00-16.00. Får inte poståkeriet tag i dig kommer du aviseras via post.

Retur av order – Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att frånträda avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen på Fresh Home Service löper ut 365 dagar efter den dag:

a) Då du som konsument tar varan i fysisk besittning.

b) Då du som konsument tar emot den sista varan i en beställning som dellevereras.

Vill du utöva ångerrätten ska du till fresh Home Service skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet t.ex brev per post alt. e-post.

Kontaktuppgifter:
E-post:             info@freshhome-service.se
Brev:                 Kundsupport
FRESH HOME SERVICE
261 35 Landskrona

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen går ut.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar.

– Du ska återsända varan till oss ”se alternativ nedan” utan onödig dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dagen då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna 14 dagars period löpt ut

Två möjliga sätt till retur/byte finns:

1. Retur i valfri i våra butik: Detta alternativ är helt kostnadsfritt och du har möjlighet att byta varan direkt om den finns i butiken du besöker.

2. Retur per post:  Vid retur eller ej uthämtade paket per post bekostas returfrakten av kund med en kostnad från 150 kr. Retursedeln som finns i försändelsen skall fyllas i och bifogas med returen. Vi hanterar inte byten vid retur per post. Önskas byte vänligen returnera din beställning och lägg en ny order på freshhome-service.se eller är varan inte i väsentligt oförändrat skick ska kontakt med Fresh Home Service kundtjänst tas innan returen görs 0418-66 40 66 eller per E-mail på info@freshhome-service.se

Returadress: Tranchellsgatan 35, 261 35 Landskrona, Sverige.
3. Ej uthämtade paket :  Bekostas returfrakten av kund med en kostnad från 150 kr.
Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan kostnaderna uppskattas från ca 150 kr.
Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas värde art, egenskaper och funktion.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lokala avvikelser, prisfel och ev. tryckfel.
Läs Fresh Home Service fullständiga köpvillkor här!